onsdag 7 juli 2010

WITH MY WINDOWS DOWN & MY SYSTEM UP

skulle blogga med mobilen, men eftersom jag inte gjort det förr så skapades en ny blogg.
en länk till mitt uppladdade mobilfoto:

annars har jag den senaste dagen lyssnat på hiphop, på alldeles för hög volym, och snöat in mig i IKT-verktyg. en filosofilärare jag pratade med om undervisning sa en gång ungefär att det "gäller att få eleverna fokuserade på ämnet med hjälp av något intressant, utan att deras tankar svävar iväg till det vi använder för att intressera dem". det är vad IKT-verktyg kan göra, och därför är det väldig bra.

sen handlar det givetvis oxå om att inte släppa syftet med det som ska undervisas, målet är ju fortfarande samma även om vägen blir annorlunda. därav titeln på det här inlägget. som är en textrad av eminem. han menade nog annat än vad jag menar, men att koppla ner datorn och bara spränga på med ämnet - det är dit vi ska.

1 kommentar:

  1. Nu har jag börjat följa din blogg på riktigt! Men jag har bara glömt o kommentera.. Visste du att Sofia läser din blogg?? ;) Hon tycker den är intressant o kan inte förstå hur du kan skriva så bra du som är så "liten.." Du kommer alltid gå i 1:a klass i hennes ögon. Ha det gott på Island, lillebror!

    SvaraRadera