tisdag 6 juli 2010

DELA

idag har jag suttit nonstop och lekt med BILDA, som är den lärplattform de använder på KTH. ovant som bara den, men ändå ganska enkelt att använda. det svåraste jag känner nu är att göra en sida personlig, eller kanske snarare anpassad efter mina syften. tänker att en LMS ska vara som hemsida för en viss kurs. men det blir inte en personlig sida, eller så personlig jag vill ha den. det är mer "fyll de här fyra väggarna med vad du vill" men det ser ut som allt annat ändå.

jag har skapat några övningsprov. de fungerar bra. kanske kan fungera som en instuderingshjälp, där "tidigare prov" läggs ut och svaren kommenteras med exempelvis sidhänvisningar etc.

sen gjorde jag oxå en projektsajt, som kan användas för grupparbete och sådant. nja, vet inte om jag gillar, men det är väl för att jag är ovan och inte ser den fulla potentialen ännu.

vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar