torsdag 24 juni 2010

DOCS AINT DOING IT FÖR MIG

har jobbat i google docs nu när jag inte är hemma och inte har tillgång till word. det finns säkert många fördelar med denna tjänst, att fler personer kan jobba med samma text exempelvis, men som ett substitut för microsoft word funkar det inte. kanske beror det på att jag är van att arbeta med word och därför blir frustrerad över vissa saker. jag känner mig som mamma, som inte förstår varför hennes nya tv inte fungerar trots att hon kopplat in den på samma sätt som hon "alltid gjort, det har ju funkat förut".

men.

jag tror också att docs helt enkelt är ett sämre program för att skriva textdokument. mindre användarvänligt och sämre funktioner. words har givetvis ett försprång än så länge. docs kanske är en framtid, eller så får folket på microsoft ta till sig fördelarna med googles tjänst. än så länge håller jag mig till word.

har gjort klar uppgift 1b till kursen, men vet inte hur jag ska lämna in den. den finns ju sparad på internet så jag gör om den till ett worddokument och skickar in när jag kommer hem.

1 kommentar:

  1. Jag håller med. Det ska komma en Office-word-variant som är webbaserad. Kanske löser den våra problem?

    SvaraRadera