tisdag 22 juni 2010

DET RÖDA: MUSIKEN

det var länge sedan jag hittade riktigt bra ny musik. jag är lite elitistisk när det gäller sånt i vanliga fall, och många gånger förkastar jag band på underliga grunder. hästpojken var ett sånt band, som jag senare började lyssna på och gilla. musik är något viktigt för mig, och det gäller att jag är i rätt stämning när nya artister ska ta plats i mitt medvetande.

i går natt hände något som bara händer var femte år eller något sånt. ett nytt band exploderade framför mina ögon och inuti mina öron. kanske är det för att jag inte har några tv-kanaler hemma, och när jag nu ser på mtv där all musik låter lika dant och ser lika dant ut, så var jag i rätt stämning när något så kraftigt bröt mot allt. La Roux har inget nytt sound, och är inte nyskapande på något sätt, men det jag hört hittills är galet bra. det är depeche, det är yazoo. minimalistiskt, fantastiska texter, synt. magi.

check it out:

1 kommentar:

  1. Väldigt bra musik (och sång). jag gillade också kommentaren att alla ord är lika viktiga i texten, att det inte går att "slarva" utan det märks.
    Tack för tipset!
    Margareta

    SvaraRadera