måndag 16 augusti 2010

HT10

det har inte blivit mycket på sistone. jobbat, hängt med min systerdotter, läst, funderat. just nu läser jag Herman Hesses Sidharta.

idag är det mitten av augusti och jag måste börja flytta tanken framåt i tiden, mot HT10; strukturera och komma in i det berömda hjulet igen. det är skönt med strukturer, tycker jag. jag är ganska "kreativ" med min tid annars, och minns CCHs "Någon jävla ordning ska det vara". det ska det, och jag ser min praktik där jag ska göra mitt projektarbete för IKT-kursen, där jag ska auskultera och slicka i mig, där jag ska växa; jag ser den andra halvan av terminen där jag ska tillbaka på SU och bläddra i "viktiga" böcker och läsa stora mäns ord om hur, vad och varför vi ska göra på ett visst sätt; jag ser en höst av att ge tillbaka, gå ut med herrelösa hundar (vilka hundar är vi inte allesammans, och hur herrelösa är vi inte) och hjälpa till med läxor.

angående mitt projekt, där jag tänkte undersöka hurklassbloggen fungerar som redovisning, men jag tror att det måste ligga på is fram tills att jag vet mer vad som krävs av mig på skolan. det är ju ett problem, eller kan bli, om jag kommer dit med en massa planer som inte passar min handledare eller just den klassen. mötet med den givna klassen är centralt, annars blir det major björklund av hela slanten och det vore katastrof, det går inte att lägga en mall över en snittelev och hoppas att den ska fungera.

sen tänker jag lite på hur man utformar sin "digitala portfölj" som det så fint heter. hur ska jag visa på framtida anställningsintervjuer vad jag kan? hur ska ni göra, kära bloggläsare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar