onsdag 1 september 2010

OM I MORGON

i morgon ska jag träffa min handledare och bland annat prata om mitt projektarbete. jag vet inte riktigt hur det kommer att gå. först tänkte jag använda en klassblogg för att få igång diskussioner kring vad vi ska ta upp på lektionerna. sen tänkte jag att det vore bättre med att använda den digitala läroplattform de använder på skolan. det känns inte rätt att kräva att de ska blogga, det känns bättre med, som jag tänker nu, att de gör tester inför varje lektion om vad de kan och vad de är intresserade av.

nu när jag pratar med människor om just plattformen Fronter så känner jag mig inte riktigt nöjd. alla som använt/använder Fronter verkar missnöjda.

kanske är det just detta jag ska skriva om: problem med att välja rätt IKT-verktyg, beroende på tillgång och efterfrågan. syftet med digital kompetens är väl någonstans att just kunna välja rätt sak vid rätt tillfälle, så då blir mitt projektarbete en text om kärnan i digital kompetens, och det vill jag kanske inte.

vi får se hur det går i morgon. det känns dags nu. jag är redan alldeles för sen.

1 kommentar:

  1. Det är verkligen inte lätt att bestämma sig för ett projekt. Jag tycker att det var en kul idé att försöka föra in konkret elevdemokrati (i form av till exempel korta enkäter) i undervisningen. Skulle inte det kunna passa dig: att försöka hitta olika konkreta sätt att med hjälp av ikt öka elevdemokratin i undervisningen?

    Lycka till!

    SvaraRadera