torsdag 2 september 2010

FRÅN HUR TILL VAD/VARFÖR

jag har varit i Spånga idag. det känns skönt, dels för att jag kan börja slutet på den här kursen nu när jag vet lite mer, och dels för att jag nu vet mer om vad jag ska undervisa i höst. det blir filosofi, något som jag var rädd för att missa (och därmed blivit tvungen att byta skola), och historia A. kanske lite litteraturhistoria i svenska oxå!

jag vet hur jag ska göra med projektet nu. det blir ungefär som jag tänkt från början, men det blir mer fokus på elevdemokrati än på kollaboration. i alla fall i projektarbetet. jag kommer att jobba med en blogg och med Fronter (även om min handledare var lite rädd för att föra in för mycket teknik, "eftersom det aldrig är att lite på".

frågeställningen, som jag letat efter en formulering till, blir ungefär: hur kan elevdemokrati stärkas med IKT-verktyg". jag tackar CW för råd och tips!

jag var mer fastlåst i den didaktiska HUR-frågan förut, alltså hur kan IKT-verktygen hjälpa undervisningen?, men nu berör jag mer VAD- och VARFÖR-frågorna.

det känns bra. ska bara skicka in till lärarna för godkännande först...

1 kommentar:

  1. Härligt! Jag tycker det låter mycket lovande och ser mycket fram emot att få läsa och höra vad du kommer fram till! "Det där med elevdemokrati är ju viktiga grejer!"

    SvaraRadera